W jaki sposób dzielić się wiedzą?

 

Dlaczego warto zastanowić się nad tym pytaniem? Z bardzo prostego względu. Jeśli dzielisz się wiedzą, pokazujesz, że chcesz budować świadomość swoich odbiorców, dbasz o nich i nie chowasz wszystkich informacji dla siebie. To sprawia, że ludzie zaczynają odbierać cię jako eksperta i darzą zaufaniem. Jak więc pokazać światu to, co masz do przekazania? Mamy kilka sposobów.

 

  1. BLOG

 

Blog to bardzo ciekawy i angażujący sposób na budowanie społeczności wokół marki. Blogi firmowe coraz częściej pojawiają się jako nieodłączny element strategii marketingowej. Jeśli dobrze wykorzystasz jego potencjał, stworzysz miejsce, które będzie budować Twoją wiarygodność.

 

Co możesz publikować na blogu? W zależności od tego czym się zajmujesz mogą to być porady dla Twoich czytelników, inspirujące historie, tutoriale. Warto publikować wypowiedzi ekspertów z branży, wywiady lub relacje z wydarzeń i eventów, które pokrywają się z tematyką Twojej działalności. Dobrym pomysłem będzie też udostępnienie recenzji książek lub artykułów, a także dzielenie się twoimi spostrzeżeniami na temat trendów i zjawisk pojawiających się w  danej branży. Ważne byś pokazał coś, co z punktu widzenia odbiorcy jest wartościowe i odpowiada na pojawiające się pytania. Inspiruj, pokazuj nowe rozwiązania. To zawsze działa.

 

2.  LINKEDIN

 

Z racji charakteru portalu linkedin, treści które tam publikujesz muszą mieć nieco inny charakter.  Pamiętaj, to co nadaje się na bloga może być publikowane na linkedin o ile będziesz zmieniać formę wypowiedzi.  Unikaj frywolnych stwierdzeń i potocznego języka, skup się na merytoryce i dobrze zbudowanych przykładach. Swoje posty możesz publikować zarówno na swoim profilu jak i w grupach dyskusyjnych, dlatego ważne jest by zostawić wątek otwarty. Jeśli prowadzisz firmę, możesz założyć jej osobny profil na linkedin, gdzie klienci zarówno ci zdobyci jak i potencjalni będą mogli obserwować twoje działania. Pokazuj tam swoje aktualne akcje, promocje, linkuj do ciekawych artykułów oraz wypowiedzi, które mogą zainteresować twoich odbiorców.

 

3. FACEBOOK

 

Jeśli masz już swój fanpage na tym portalu, zastanów się co zrobić, by był bardziej responsywny. Z założenia jest to miejsce, które ma bawić, dostarczać ciekawych informacji, ale przede wszystkim pozwolić na prowadzenie dialogu między tobą, a twoją społecznością. Zapraszaj ją do rozmowy, pytaj o zdanie, badaj reakcje. Pamiętaj, że to rozmowa, dlatego ważne byś pokazał kto jest drugą stroną dialogu. Przedstaw się, swoje poglądy, misję i wizję. Zwracaj uwagę na interesujące tematy dodając swoje przemyślenia oraz komentarze. Możesz też zachęcić do odwiedzania Cię poprzez użycie kreatywnego środka przekazu jak np. infografiki, animacje lub ciekawe nagrania. Fanpage ma bawić i uczyć jednocześnie, dlatego możesz pozwolić sobie na kontrolowaną swobodę w działaniu.



Budując swój wizerunek eksperta pamiętaj o wybraniu konkretnej specjalizacji, grupy docelowej i środku przekazu, który jest dla niej interesujący. Swoją wiedzę dostosuj do miejsc jej publikacji, a szybciej i skuteczniej dotrzesz do serca drugiej strony.

 

Powodzenia.

 

Zobacz więcej artykułów na blogu
Obserwuj

Dodaj komentarz