Facebook to jeden z naczelnych kanałów social media. Nic dziwnego, że posiadanie fanpage'a swojej firmy jest dzisiaj must-have każdego przedsiębiorstwa. Czy to jedyny sposób promowania swojej firmy? Okazuje się, że nie.
Jeśli prowadzisz firmę, poinformuj o tym, najprościej będzie jeśli oznaczysz swój profil prywatny i dodasz do niego informacje, gdzie pracujesz. Co jakiś czas dodaj post o tym czym się zajmujesz, jakie masz plany na przyszłość. Twój profil ma bardzo duży zasięg oraz dociera bezpośrednio do Twoich znajomych, co jest dodatkowym plusem. Jeśli w odpowiedni sposób się wypozycjonujesz, zagościsz w świadomości swojej sieci kontaktów jako specjalista z danej branży. Tak przygotowany profil z przyjemnością się odwiedza i poleca innym, umacniając Twoją markę osobistą.
Pamiętaj, ludzie szukają najpierw specjalistów, potem kojarzą daną branżę z odpowiednią osobą, dlatego tak ważne jest, byś swój profil prywatny potraktował jak wizytówkę, którą można się podzielić. Jeśli podchodzisz do sprawy profesjonalnie, pamiętaj, że musisz rozgraniczyć treści prywatne od publicznych. Kontroluj przepływ informacji, segreguj znajomych pod kątem dostępności do niektórych wpisów. Markę buduje się latami, jednak dobre imię można stracić w kilka minut.
Mając silną podstawę w postaci profilu osobistego, możesz pokusić się o stworzenie fanpge’a, wokół którego zaczną zbierać się ludzie. Pamiętaj media społecznościowe to platforma do wymiany informacji i rozmowy. Nie traktuj ich jak słupa z ogłoszeniami, bo taka polityka szybko obróci się przeciwko Tobie. Osoby lubiące Twoją stronę oczekują wartości dodanej, takiej jak ciekawe case study, specjalne gratyfikacje, informacje, których nie znajdą nigdzie indziej. Pamiętaj, by dbać o odpowiednie skojarzenie z Twoją marką. Angażuj swoją publiczność, zapraszaj do wyrażania własnego zdania, pytaj o opinie i potrzeby. Reaguj na zmiany na rynku i ciekawe wydarzenia, które możesz skomentować. Udostępniaj interesujące materiały, informuj o wydarzeniach branżowych. Jednym słowem stań się prawdziwym compendium wiedzy dla swoich odbiorców, w taki sposób, by najważniejsze rzeczy mieli w jednym miejscu.
Swoją działalność możesz promować również w grupach tematycznych, które mogą być powiązane z tym co robisz. Przedstaw się, powiedz co robisz, jaką masz wizję i misję oraz w jaki sposób chcesz pomóc innym ludziom. Komentuj aktywności innych osób, wchodź w interakcje. Najgorsze co możesz zrobić to bierne czekanie, aż ktoś zainteresuje się Twoją osobą. Wzywaj do działania, zapraszaj do zapoznania się z profilem działalności. Pamiętaj jednak, by wszystko robić z klasą i stylem.
Promując się na facebooku warto pamiętać o jego płatnych możliwościach. Możesz między innymi stworzyć targetowaną kampanię reklamową, posty sponsorowane oraz konkursy zwiększające aktywność i zaangażowanie na Twojej stronie.
Facebook to obecnie najbardziej popularny portal społecznościowy, który stał się naturalną i integralną częścią niejednego człowieka. To właśnie tam szuka się firm i rozwiązań, które leżą w kręgu zainteresowania. Zadbaj o to, by mówić językiem swojego odbiorcy i pojawiać się w jego ulubionych miejscach. Jednym z nich jest bez wątpienia niebieski portal.