Masz swoją firmę i rewelacyjne rozwiązanie, które może zmienić cały świat. Jesteś przekonany o wartości swojego pomysłu. Jest tylko jeden problem - nikt oprócz Ciebie nie wie o tym, że właśnie rozpocząłeś swoją działalność. Czas przedstawić Cię światu.
Zacznij od powiadomienia swojej siatki networkingowej. Najprościej będzie, jeśli zadbasz o odpowiedni mailing, którym zaprosisz do odwiedzenia Twojej strony, udostępnisz ją na swoich portalach społecznościowych i wyślesz informacje do osób, z którymi do tej pory współpracowałeś. Dzięki temu zaczniesz generować ruch na stronie oraz zdobędziesz pierwszych obserwatorów.
Myśląc o marketingu skup się na budowaniu relacji z Twoimi potencjalnymi klientami. Zastanów się, gdzie bywają, co robią, co ich charakteryzuje, z jakimi wyzwaniami się mierzą i na tej podstawie buduj swoje komunikaty marketingowe.
Pamiętaj też, by dzielić się swoją wizją i misją, pokaż dlaczego robisz to co robisz, opowiedz swoją historię. Dzięki temu pokażesz, że jesteś prawdziwym człowiekiem, który poprzez stworzone rozwiązania chce na własny sposób zmienić świat.
Posiadając określone tło dla Twoich produktów oraz znając swojego odbiorcę, czas wyjść mu na przeciw. W końcu musicie się spotkać, by rozpocząć wspólne działanie. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, dobrym pomysłem może okazać się rozdawanie ulotek lub zrobienie “dnia otwartego” lokalu. W przypadku e-commerce zadbaj o swoją obecność na popularnych forach internetowych oraz portalach społecznościowych. Dbaj, by Twój klient czuł, że może się z Tobą zidentyfikować i nawiązać relację. To bardzo wzmocni Twoją wiarygodność, zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę rekomendacje, które pokażesz światu. Aby utrzymać nawiązany kontakt z odbiorcami, staraj się, by raz na jakiś czas dostali od Ciebie dowód uznania za ich obecność. Najprościej będzie jeśli podzielisz się z nimi swoją wiedzą i doświadczeniem, np. w formie ebooka, webinaru lub ciekawego artykułu. Możesz także nagrodzić ich lojalność wprowadzając specjalny system rabatów i upustów. Ciekawym pomysłem jest wprowadzenie możliwości odbierania nagród za przyprowadzenie kolejnej osoby zainteresowanej skorzystaniem z Twojej pomocy.
Nie lekceważ marketingu szeptanego, to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do wartościowych leadów. Postaraj się odpowiednio pozycjonować, krótko, treściwie i na temat np. Ania - florystka, Tomek - właściciel firmy informatycznej. Szybko zapadniesz w pamięć jako specjalista w danej dziedzinie. Jak działa ten mechanizm? Ludzie szukają mechanika lub florystki, nie Ani czy Marcina, dlatego specjalizacja jest tak ważna. Podkreśl ją na swoich wizytówkach, na stronie internetowej i portalach społecznościowych. Pokaż swoje przewagi konkurencyjne, wypunktuj, co dokładnie możesz zrobić dla drugiej osoby. Pamiętaj, to co dla Ciebie oczywiste, dla kogoś innego nie musi być. Pomóż innym Cię promować, zadbaj o wtyczki do portali społecznościowych, przejrzystą zakładkę “o mnie” oraz łatwo dostępne dane kontaktowe.
Jest jeszcze jedna sprawdzona metoda pozyskiwania klientów. Trzeba się z nimi spotkać. Gdzie? Najlepiej na konferencjach i eventach branżowych. Możesz dzielić się swoją wiedzą ze sceny jako mówca i trener. Dobrym pomysłem będzie przyjazd razem ze stoiskiem, na którym zaprezentujesz swoje towary lub zachęcisz do skorzystania z usług. Możesz też skupić się na networkingu i rozbudowywać swoją sieć kontaktów.
Pamiętaj nawet najlepszy biznes nie będzie się rozwijać, jeśli nikt się o nim nie dowie. Do tego potrzebujesz jednego - ludzi, dlatego budując swoje komunikaty marketingowe skup się na tym, by dotrzeć do “gorących przycisków” swoich odbiorców i zbudować z nimi relację opartą na zaufaniu. Jeśli klient raz Ci zaufa, szybko go nie stracisz, a przecież na tym Ci zależy, prawda?