LOJALNOŚĆ. Opowiemy Wam historię… Dawno temu postanowiliśmy kupować naturalne produkty od „rolniczki”. Kupujemy u Niej mleko i jajka – co mniej więcej 2,3 dni od … piętnastu lat! Nam urodziło się troje dzieci i zamieszkaliśmy w innej okolicy. Ona co kilka lat zmienia miejsce sprzedaży lojalnie nas o tym informując, a my ciągle… jeździmy do Niej na zakupy. Chcemy być wobec Niej lojalni, bo jakość i źródło produktów jest godna zaufania. W zasadzie ta „rolniczka” stała się częścią naszego życia. Pewnie i My częścią Jej życia. Stara się jak najlepiej nas obsłużyć (choć nie zawsze się udaje, o nie! nie jest aniołem!), a my podchodzimy do niej po prostu normalnie jak człowiek do drugiego człowieka (jakże tego jej brakuje w mieście). My aniołami też nie jesteśmy, ale wciąż robimy u Niej zakupy…
„Jeśli już musisz to powiedz o kimś to, co powiedziałbyś w Jego obecności!” - złota zasada. Wtedy można być pewnym, że masz czyste intencje. Niełatwe! Ale bardzo dobre! Działa!
Lojalność to kolejna cecha będąca znakiem rozpoznawczym uczestników naszego Programu „Firma z Zasadami”.
A cecha to niezwykła i niezwykle cenna! Partnerstwo w firmie jest niemalże jak małżeństwo. Wspólnik to taki „współmałżonek” biznesowy. Razem na dobre i na złe!
Lojalność to cecha osoby uczciwej i wiernej wobec innego człowieka. W zasadzie na każdej płaszczyźnie. Czy to pracownik wobec szefa, czy wspólnik wobec wspólnika, czy też mąż wobec żony i wzajemnie. Wspaniale mieć lojalnych klientów. Na to trzeba sobie zapracować. Ale owoce są najwyższej jakości. Tak jak nasze codzienne życie. Obustronne korzyści.
Lojalność jest to postawa moralna cechująca się zachowaniem w stosunku do kogoś identycznie podczas jego obecności jak i podczas nieobecności tej osoby. Zawsze „po naszej stronie” nawet jeśli mamy różne poglądy. Nie ma to znaczenia ponieważ zwyczajnie ktoś wobec nas lojalny nie skrzywdzi drugiego ale ochroni i wykaże się uczciwością. Będzie w porządku bez względu na okoliczności. Można MU ufać.
Dawniej lojalność była istotną cechą w kodeksach rycerskich, potem etycznych. Dziś jest również cechą bardzo pożądaną zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
Bycie lojalnym oznacza wspólną walkę z trudnymi momentami i wspólny śmiech, kiedy jest dobrze.
LOJALNOŚĆ to postępowanie zgodne z przyjętymi zobowiązaniami (np. względem pracodawcy czy względem klienta) lub istniejącym prawem. To właśnie prawość, wierność i rzetelność w stosunkach z ludźmi.
Z pewnością każdy z nas poznał smak i jednego i drugiego. I lojalności i zdrady.
Społeczność naszych przedsiębiorców kieruje się zasadami, które wychodzą ponad normę przeciętności.
Zapraszamy.