W budowaniu własnej marki bardzo ważne jest pojawianie się na wszelkiego rodzaju spotkaniach i eventach branżowych, gdzie możemy poznać przyszłych klientów, potencjalnych partnerów biznesowych lub inwestorów. Niestety samo pojawienie się w danym miejscu nie gwarantuje sukcesu, zwłaszcza wtedy, kiedy popełniamy jeden z wymienionych przeze mnie błędów. Sprawdź czy dotyczą również Ciebie.
Brak uśmiechu. Jeśli znasz pojęcie networkingu to wiesz, że jest to budowanie wartościowych relacji, właśnie na takich wydarzeniach. Żeby jednak nawiązała się jakaś nić porozumienia, musi dojść do spotkania. Niestety nic bardziej nie zabija w ludziach chęci do rozpoczęcia rozmowy, jak brak uśmiechu czy przyjaznego wyrazu a twarzy. Pamiętaj o tym, przyjmij otwartą postawę ciała, zadbaj o pozytywna energię i spraw, by inni widzieli w Tobie ciekawą postać, wartą poznania.
Zamykanie się w kręgu znanych twarzy. Jeśli na wydarzeniu spotkasz znajome twarze, podejdź, przywitaj się..i idź dalej. Nie zostawaj zbyt długo w jednym miejscu, nie daj się wciągnąć w dłuższą rozmowę, nie po to tu jesteś. Ludzie boją się grup i niechętnie do nich dołączają. Odczytują je jako w pełni skompletowane struktury niepotrzebujące nowych ogniw. Trzymanie się dobrych znajomych onieśmiela innych, którzy mogą mieć ochotę z Tobą porozmawiać. Postaraj im się pomóc.
Włączony telefon. Jeśli wciąż sprawdzasz nowe maile, wiadomości z portali społecznościowych lub prowadzisz kolejną rozmowę, wiedz że nikogo nie poznasz. Nikt nie będzie próbował Ci przeszkodzić, dlatego konferencję najprawdopodobniej spędzisz wpatrując się w ekran swojego smartfona. Moja rada? Idź na dany event wtedy, kiedy wiesz, że większość spraw masz załatwionych i będziesz wzywany tylko w nagłych wypadkach. Pamiętaj o wyciszeniu telefonu, sprawdzaj go raz na godzinę nie częściej i skup swoją uwagę na możliwościach, które odpowiednio wykorzystane pozwolą Ci rozwinąć swój biznes.
Brak wizytówek. Bardzo nie lubię tego momentu, kiedy proszę kogoś o wizytówkę i następuje długa chwila ciszy, nerwowe przeszukiwanie marynarki lub torby i wątpliwe tłumaczenie, że właśnie się skończyły. Jeśli chcesz pozyskać nowe kontakty, daj tę samą możliwość innym. Moja rada, po każdej zakończonej rozmowie, napisz na odwrocie wizytówki kilka słów o swoim partnerze. Będzie Ci łatwiej skojarzyć dany kontakt z osobą, co znacznie uprości zarządzanie nowymi relacjami.
Idąc na konferencję, zastanów się kogo szukasz i konsekwentnie dąż do celu. Daj sobie również prawo do decydowania z kim Ci jest po drodze, a z kim wolisz szybciej zakończyć rozmowę. Wykorzystaj każda przerwę na networking, a szybko zobaczysz, że to wyjście Ci się opłaci.