O pierwszym wrażeniu pisano już wiele, ale pewne rzeczy warto powtarzać, bo wtedy wyrabia się nawyk, a ten szczególnie warto pielęgnować.
Jak i gdzie je budować? Odpowiedź jest bardzo oczywista-wszędzie. Banalne? Niestety nie, ponieważ wielu przedsiębiorców nadal ma z tym problem, zacznijmy jednak od podstaw.
- Strona internetowa- jeśli klient szuka dla siebie rozwiązań automatycznie wstukuje wybrane frazy, które przekserują go na Twoją stronę. To co zobaczy warunkuje jego dalsze poczynania. Może albo złożyć zamówienie, albo kliknąć w krzyżyk niwelując możliwość nawiązania współpracy. Zadbaj o odpowiedni układ informacji, zakładkę o mnie, która poinformuje z kim może działać, czytelny kontakt ułatwiający komunikację, ładną szatę graficzną, interesujące i legalne zdjęcia, a także klarowne zasady realizacji zamówienia.
- Obsługa klienta- zawsze ale to zawsze inwestuj w jakość tego działu. Wysyłaj pracowników na szkolenia, motywuj, rozwiązuj sytuacje kryzysowe. Tym czym dziś wygrywają firmy na rynku to sposób w jaki komunikują się z klientem. Jest pewna grupa ludzi, którzy zamiast przeglądać strony internetowe po prostu zadzwoni na infolinię lub do BOK-u. To w jaki sposób zostanie potraktowany, czy pracownik udzieli mu wyczerpujących odpowiedzi na pytania, czy znajdą wspólnie satysfakcjonujące rozwiązania, bardzo wpływa na ocenę firmy jako całości. Pamiętaj to co wypracuje sobie klient w głowie, zostaje w nim na dłużej i co ważniejsze, właśnie tym wrażeniem dzieli się z innymi.
- Targi/wystawy/warsztaty/zjazdy- mówiąc wprost, wszelkie wydarzenia, gdzie razem ze swoim zespołem możesz się zaprezentować „na żywo”. Takie spotkanie face2face jest ciekawą formą pokazania otwartości w stosunku do klienta, zaprezentowanie usług w niekonwencjonalny sposób, zbudowanie nowej bazy odbiorców. Dla wielu osób może to być pierwsze spotkanie z konkretna marką, dlatego by wywrzeć pozytywne wrażenie, pamiętaj o uśmiechu, życzliwości, eleganckim wyglądzie zarówno stanowiska pracy jak i pracowników, a także eksponowanych towarów lub usług. Buduj relacje, wymieniaj się kontaktami, odpowiadaj na zadawane pytania. Staraj się w taki sposób poprowadzić rozmowę, by Twój klient czuł się swobodnie, bezpiecznie i bezpiecznie- jak na spotkaniu z przyjacielem, który chce rozwiązać jego problem. Dzięki temu jeśli zdecydujesz się na ponowny kontakt, łatwiej będzie Ci kontynuować ustalenia i zamknąć transakcję.
Budując swoje pierwsze wrażenie warto, byś zawsze z tyłu głowy miał świadomość, że cokolwiek robisz i gdziekolwiek jesteś, zawsze możesz spotkać swojego potencjalnego partnera biznesowego, na którym wywrzesz jakieś wrażenie i będzie ono albo dobre albo złe. Myśląc o tym łatwiej będzie Ci pamiętać o uśmiechu, dobrym słowie, komplementach, docenianiu drugiej strony, nastawieniu na budowanie relacji i szukania wspólnego mianownika, co będzie skutkowało nowymi zleceniami. Bo ludzie, lubią ludzi, których da się lubić. To cały sekret.