Dostaliście kuszącą informację o tym, że znajomy dodał Was na Facebooku do grupy, która może skorzystać z wartościowych bonów zakupowych w znanych, markowych sklepach? Uważajcie! Najlepiej czym prędzej wyjdźcie z grupy!
Niestety nie mamy możliwości uniknąć takiego zaproszenia. Po prostu któregoś dnia znajdujemy w powiadomieniach informację o tym, że nasz znajomy nas do takiej grupy dołączył. Co ciekawe, ten znajomy nawet o tym nie wie!
Kusząca oferta
1000 czy 1500 złotych na zakupy w znanych sklepach odzieżowych lub kosmetycznych to chyba dla każdego kusząca propozycja. A dodatkowo, gdy informuje nas o tym nasz znajomy, raczej nie doszukujemy się podstępu. Tym bardziej, że w grupie, do której zostaliśmy dołączeni, są jeszcze inni nasi znajomi! Ba, nawet umieszczają w tej grupie posty i informują, że właśnie z takiego bonu skorzystali i że to działa!
Kosztowne smsy
By zdobyć reklamowany bon na zakupy, należy wejść na odpowiednią stronę internetową i wybrać sklep, do którego chcemy otrzymać bon. Następnie trzeba wysłać sms. Nie należy on do najtańszych - kosztuje około 30 złotych. Dzięki niemu jednak dostajemy kod do wpisania na stronę wybranego sklepu i po prostu odebrać swój bon. Wydawać by się mogło, że kilkadziesiąt złotych to niewiele, jeśli zdobyć można półtorej tysiąca. Tymczasem wysyłając sms, automatycznie zapisujemy się do usługi płatnej subskrypcji. Od tego momentu kilka razy w tygodniu będziemy otrzymywać sms z mało przydatnymi informacjami. I za każdy sms będziemy płacić ponad 6 złotych!
Wypiszcie się z grupy i blokujcie otrzymywanie płatnych smsów
Jak uniknąć oszustwa? Jeśli otrzymaliśmy powiadomienie na Facebooku o tym, że zostaliśmy dołączeni do takiej grupy, niezwłocznie ją opuśćmy. Jak to zrobić? Opcja wyjścia z grupy umieszczona jest po prawej stronie profilu grupy. Należy rozwinąć przycisk „Należysz” i wybrać „Opuść grupę”. By nie dać się złapać w pułapkę płatnych smsów, należy zablokować opcję otrzymywania takich smsów u swojego operatora sieci komórkowej. W Play i w Plusie można to zrobić smsem. W T-Mobile należy zadzwonić na infolinię a w Orange – poprzez zalogowanie się na swoim profilu na stronie operatora.