Zasady są niezbędne, by budować wiarygodność firmy

 

Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie objęła patronat honorowy nad naszym programem. Zdaniem Rektora tej uczelni, Pani Marty Komorskiej, bardzo ważne jest tworzenie narzędzi, które umożliwią certyfikowanie firm. Zasady i reguły, jakimi kierują się przedsiębiorstwa, to podstawa, by budować wiarygodny biznes.

 

Państwa uczelnia objęła patronat honorowy nad programem „Firma z zasadami”. Czym dla Pani jest ta inicjatywa?
W XXI wieku, w świecie nieograniczonego dostępu do informacji, dóbr i usług, pytanie o ich rzetelność, wiarygodność, jakość i odpowiedzialność staje się zasadnicze. „Firma z zasadami” zdaje się być jedną z prób odpowiedzi na to pytanie i formą certyfikatu, potwierdzającego powyższe pożądane wartości, które gwarantują nam bezpieczeństwo i stabilność.

Dlaczego zdecydowała się Pani na wspieranie właśnie tego projektu?
Opracowywanie rozwiązań, które sprzyjają tworzeniu narzędzi certyfikujących, wydaje się obecnie niezbędne, a hasło "Firma z zasadami" jest jednym z tych narzędzi. Posiadanie zasad i reguł, na bazie których partner może opierać współpracę, jest elementarnym wymogiem przy budowaniu wiarygodnej organizacji. Dlatego też, będąc uczelnią, która swoje funkcjonowanie opiera na wymienionych już wartościach i jasno sprecyzowanych zasadach współpracy, chcemy aktywnie uczestniczyć w ich promowaniu i upowszechnianiu.

Firmy wydają spore pieniądze na działania marketingowe i chętnie się tym chwalą. Jak Pani uważa — czy polscy przedsiębiorcy tak samo chętnie mówią o wartościach, jakie wyznają?
W rzeczywistości społecznej zazwyczaj możemy przekazywać informację w formie deklaracji i jest to rodzaj marketingu, w którym „składamy obietnicę”. Najważniejsze jest jednak to, na ile te deklaracje zostaną potwierdzone w rzeczywistości. Deklaracje bez potwierdzenia stają się fałszem, a dopiero przełożenie ich w praktykę jest dowodem potwierdzenia składanych obietnic w kampaniach marketingowych.

O czym, Pani zdaniem, świadczy posiadanie przez firmę certyfikatu „Firma z zasadami”?

Posiadanie przez firmę certyfikatu "Firma z zasadami" może być dla niej ważnym narzędziem promocyjnym, jednak pod warunkiem, iż sam certyfikat będzie silną marką — to znaczy będzie potwierdzał wartości, które promuje.

Bardzo dziękuję za rozmowę i poświęcony czas :-)
Bardzo dziękuję za możliwość udziału w programie "Firma z zasadami”.

Wywiadu udzieliła nam Pani Rektor Martę Komorską.
Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie mieści się przy ulicy Bursaki 12. Strona internetowa szkoły: www.wspa.pl

Zobacz więcej artykułów na blogu
Obserwuj

Dodaj komentarz