Budowanie długofalowych relacji, otwarta komunikacja i bazowanie na zaufaniu i uczciwości to dla członków programu Firma z zasadami podstawy funkcjonowania w biznesie. Jak posiadanie certyfikatu wpływa na postrzeganie firmy przez innych? Pani Fatima Zblewska, właścicielka firmy Vip Event z Gdańska, podzieliła się z nami swoimi spostrzeżeniami.
Co Panią skłoniło do przystąpienia do programu Firma z zasadami?
Zainteresowała mnie reklama na Facebooku.
Z czym kojarzy się Pani logo programu?
Skojarzyło mi się ono z akcją przekazywania pośmiertnie organów do przeszczepu. Była kiedyś taka akcja społeczna — jeśli ktoś wyrażał zgodę na przeszczep, naklejał na auto naklejkę z podobnym znakiem ryby.
Czy uważa Pani, że przedsiębiorcy wstydzą się przyznać do wyznawanych wartości lub religii?
Uważam, że nie powinno się mieszać biznesu i religii. Każdy z nas wyznaje pewne wartości i na podstawie ich prowadzi zarówno swoje życie, jak i biznes. Jeżeli są one dobre, oparte na uczciwości, to nie widzę powodów, dla których mielibyśmy się tego wstydzić. Jednak epatowanie religią w biznesie uważam za bezzasadne i może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Czy dzięki uczestnictwu w programie zauważyła Pani wzrost zainteresowania swoją firmą?
To nie jest tak, że zaraz po otrzymaniu certyfikatu zyskujemy 20 nowych klientów. To tak nie działa. Dzięki certyfikatowi tworzymy swój wizerunek, budujemy u odbiorców tak zwaną świadomość marki. Otrzymując certyfikat, komunikujemy odbiorcom: ta firma jest uczciwa i rzetelna, swoje działania opiera na budowaniu długofalowych relacji biznesowych, w modelu „win-win”. To działa na podświadomość potencjalnych klientów. Daje im relatywnie większą pewność i poczucie bezpieczeństwa przy wyborze kontrahentów i partnerów biznesowych.
Czy podczas spotkań w biurze, gdzie znajduje się certyfikat, Pani kontrahenci lub klienci interesowali się nim i pytali o jego znaczenie?
Tak, moja „ściana chwały”, jak ją nazywam, czyli ściana, na której wiszą wszystkie dyplomy, certyfikaty i referencje od klientów, jest moją dumą. Za każdym razem, gdy ktoś nowy wchodził do biura, widać było rysujące się na twarzy zaskoczenie, że aż tyle tego jest. Widać było zachwyt i podziw. Po zamieszczeniu zdjęcia certyfikatu Firma z zasadami na stronie i na fanpage’u na Facebooku, otrzymałam mnóstwo pozytywnych komentarzy i wiadomości z gratulacjami i słowami uznania.
Czy ma Pani jakąś radę dla tych właścicieli firm, którzy zastanawiają się nad przystąpieniem do programu Firma z zasadami?
Zastanówcie się, jak będzie postrzegana Wasza firma, mając taki certyfikat. Inaczej – gdybyście mieli do wyboru dwie firmy z praktycznie taką samą ofertą i w tej samej cenie, a jedyną różnicą jest to, iż jedna z nich ma certyfikat i dobre opinie wśród klientów bądź kontrahentów, a u drugiej o tym ani słowa, to którą firmę byście wybrali? Bo ja zdecydowanie tę pierwszą. Nie daje to oczywiście 100-procentowej pewności, jednak przyznacie sami, że podświadomie ryzyko związane z zaufaniem akurat tej firmie wydaje się mniejsze, prawda? :-) A ktoś, kto utożsamia się z wartościami zawartymi w statucie programu Firma z zasadami, sam Was znajdzie! :-)
Dziękuję za rozmowę!
Rozmawialiśmy z Panią Fatimą Zblewską, właścicielką firmy VIP EVENT z Gdańska.
Firma mieści się w Olivia Business Centre, przy Alei Grunwaldzkiej 472.
Strona internetowa firmy: www.vipevent.com.pl