Powiślańska Szkoła Wyższa z Kwidzyna objęła patronat honorowy nad naszą inicjatywą skupiającą przedsiębiorców z zasadami. Jak mówi dr Katarzyna Strzała-Osuch, Prorektor ds. Rozwoju i Współpracy, uczelnia od samego początku swojego istnienia (a powstała w 1999 roku) jest firmą z zasadami. Dzisiaj szkoła kształci ponad 600 studentów na Wydziale Nauk o Zdrowiu (kierunki: Pielęgniarstwo i Ratownictwo Medyczne) oraz na Wydziale Nauk Ekonomiczno-Społecznych (kierunek: Ekonomia).

 

Uczelnia jest przyjacielem programu „Firma z zasadami”. Czym dla Pani jest ta inicjatywa?

Tak, jestem przyjacielem inicjatywy. Uważam, iż jest bardzo trafnym pomysłem — z jednej strony docenienia instytucji a z drugiej realizacją społecznie trafnej inicjatywy, w tym poprzez propagowanie idei, nakłonieniem innych instytucji do przystąpienia do programu.

Dlaczego zdecydowała się Pani na wspieranie właśnie tego projektu?

Idea jest ciekawa, w perspektywie ma szansę na zmianę zachowań wobec klientów – wobec nas samych, będących przecież klientami wielu instytucji.

Firmy wydają spore pieniądze na działania marketingowe i chętnie się tym chwalą. Jak Pani uważa — czy polscy przedsiębiorcy tak samo chętnie mówią o wartościach, jakie wyznają?

Tak, mówią chętnie o wartościach, jakie wyznają, przynajmniej w teorii. Czy faktycznie legitymują się głoszonymi wartościami, jest w wielu przypadkach niestety mocno wątpliwe — patrząc na stan kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw.

Codziennie korzystamy z usług różnych firm, robimy zakupy w osiedlowych sklepikach czy marketach. Czy dla Pani ma znaczenie, jakimi zasadami kieruje się dany przedsiębiorca?

Tak, zdecydowanie ma znaczenie, choć przyznam, iż niezbyt często można ze 100% pewnością stwierdzić, czy wyznawane zasady są rzeczywistością czy jedynie strategią marketingową „na pokaz”.

O czym, Pani zdaniem, świadczy posiadanie przez firmę certyfikatu „Firma z zasadami”?

O potrzebie i konieczności zmiany nastawienia do obecnych i przyszłych klientów.

Jak ocenia Pani naszą inicjatywę i sposoby promocji uczestników programu? 

Bardzo dobrze.

Jak zachęciłaby Pani przedsiębiorców, by zdecydowali się na przystąpienie do programu?

Na przykład poprzez organizację spotkania biznesowego, możliwości nawiązywania współpracy pomiędzy uczestnikami programu.

Bardzo dziękuję za rozmowę i poświęcony czas :-)

Powiślańska Szkoła Wyższa mieści się w Kwidzynie, przy ulicy 11 Listopada 29. Strona internetowa szkoły: http://www.wsz.kwidzyn.edu.pl; profil uczelni na Facebooku: https://www.facebook.com/PSW.Kwidzyn/

Zobacz więcej artykułów na blogu
Obserwuj

Dodaj komentarz